Expositie ‘Bespiegelingen; in gesprek met het kind in jou’

Van dinsdag 16 juni tot en met zaterdag 25 juli 2020 is in de Sint-Joriskerk in Amersfoort de expositie ‘Bespiegelingen’ te zien, van beeldend kunstenaar Jan van der Meulen en freelance journalist Koos van Noppen. Een serie levensgrote portretten van bekende en onbekende Amersfoorters, elk in combinatie met een foto uit hun jeugd. In compacte interviewteksten reflecteren ze op hun levensloop. Welke verrassingen had het leven voor hen in petto? Welke lessen hebben ze geleerd?

Kunstenares Sally Pittman, kickbokser Azad Soufi, leerkracht Maika Georges, psycholoog Govert Jan Bach, dirigent Bas Ramselaar, ‘lopend kunstwerk’ Hans Westra – het is een greep uit de gevarieerde lijst van mensen die een diepe duik nemen in hun autobiografie. Dat leverde ontroerende en soms confronterende gesprekken op.
‘In gesprek met het kind in jou’ is de ondertitel van de tentoonstelling. De foto’s en teksten nodigen de bezoekers uit om na te denken over de eigen levensloop: Herken ik iets van deze ervaring? Welke les heb ik geleerd?

De expositie loopt van dinsdag 16 juni tot en met zaterdag 25 juli, met inachtneming van de RIVM-maatregelen (1,5 meter, etc.). Openingstijden: dinsdag tot en met zaterdag, van 11.00 tot 17.00 uur.

De catalogus met alle portretten en teksten van ‘Bespiegelingen’ is voor een paar euro te koop bij de balie van de kerk.